Sunday 21 February 2016

Monthly Makers February: Wood

I've been a fan of Monthly Makers for a good while now, but it was only at the beginning of this year that I decided I wanted to join. If you do not know what Monthly Makers is you can have a look at their Facebook page (it's in Swedish, mind). 

This month's topic was 'trä' (wood). Since I live in an apartment complex with neighbours all around, it didn't feel right to hammer away at some big and (most likely) noisy wooden project, so instead I went for a quieter solution: I 'built' a tree house on a sheet of paper! 


I never had a tree house growing up, but always wanted one. Now my wish has finally come true! I equipped my tree house with red polka dot curtains and flowers to make it extra cozy:


And added a picnic as well, because, let's face it - picnics are the best (especially the ones that involve cake):


And, of course, birds chirping happily away in the tree (it was only after colouring them in that I realised they now look like Easter chicks - oh well): 


All in all I'm satisfied with my newly constructed tree house!


I'm really looking forward to see what the other participants have come up with, and what the theme for March will be. So excited! 

11 comments:

  1. ÄLSKAR det här bidraget. Vilken underbar nostalgikick till dagar som de där!

    atilio.metromode.se

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk takk, så koselig! Må innrømme at eg følte meg veldig nostalgisk medan eg teikna. :)

      Delete
  2. Åh vad fint, älskar alla små detaljer, det gör bilden så levande! Jag ville också alltid ha en träkoja när jag var liten, men vi byggde åtminstone en snöigloo en vinter i trädgården så det var det närmsta till en träkoja jag kom ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk! :) Har nok blitt eit par snøigloar på meg også opp gjennom åra (kjem frå ei lita bygd der det ALLTID er masse snø). Veldig kjekt det også, så klart, berre så trist at igloane alltid smelta så fort det vart varmare i været. :)

      Delete
  3. Så utruleg bra og pent det blei, Tone! Kjempefint og ei annleis tolking av temaet :) Kult at du også er med i Monthly Makers! ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk, Silje! :) Er du med denne månaden også? Gledar meg veldig til å sjå kva alle har komt opp med! :)

      Delete
    2. (Ser du er med, forresten! Kjempefine vimplar - så utruleg god ide! :) )

      Delete
  4. Så fint! <3 Jag hade en träkoja hos mormor och morfar på Gotland - eller rättare sagt, ett par brädor upplagda i en liten tall och där satt jag dagarna i ända och radade upp mina strandfynd i ett litet hyllsystem jag snickrat av drivved. Vackert var det inte och ner blåste alla smågrejer varenda vinter men jag älskade att komma dit, rota runt i buskarna efter förlorade snäckor, och klättra upp med alltsammans igen för att sen sitta där och akta mig för att bli biten av myror (trädet kryllade av myror).
    Det var en lång utläggning men den var helt och hållet ett resultat av den känslostorm som kom över mig när jag såg din fina bild och läste dina ord. Värme och glädje känner jag - tack för det! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ååå, for eit fint bilete du nettopp skapte i hovudet mitt med historia di! Takk for det. :) Og så fint at teikninga mi hadde slik påverknad på deg, blir så glad av å høyre slike ting!

      Delete
  5. Är helt hänförd av bladen/löven i trädet! <3 <3 <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så koseleg! Alltid kjekt å teikne mange små detaljar. :)

      Delete